2014. május 24., szombat

8. rész

Felvettem az új nadrágomat egy fekete felsővel és az új belebújós cipőmmel. Elpakoltam a töri, nyelvtan fizika, matek és ének cuccaimat. Könnyűnek tűnik ez a nap, de mégsem. A hajam kócosan állt, szóval elkezdtem valamennyi kivasalni, de nem lett jobb, szóval végül befontam. Kicsit kisminkeltem magam, és már indultam is. A buszon zenét hallgatva aludtam el. Mindig elalszok, és valahogy mindig felkelek időben. Persze, nem mintha sokat mennék, de az a pár perc pihenés mindig jól esik még. Mikor beértem a terembe, már szinte mindenki bent volt. Odamentem Ivetthez és Timihez, beszélgetni kezdtünk. Megtárgyaltuk, hogy ki mit vár el magától ebben az évben. Mind többet fogunk tanulni, na persze, majd meglátjuk. Fél szemmel figyeltem, ahogyan Martin feláll, majd kisétál. Nem szokott bent ücsörögni sokat a  teremben, hiszen  rengeteg barátja van. Azt hittem, én is az vagyok. Azt hittem. Fél szemmel figyeltem, próbáltam követni őt, majd azon gondolkoztam, mi lenne, ha oda mennék hozzá, és megkérdezném, hogy milyen volt a nyara. Azt szabad igaz? Biztosan.
-   - Itt vagy N?
-   -Tessék? Ja, bocsánat, csak elkalandoztam.
-   - Min gondolkoztál ennyire?- kérdezte Timi.
-   - Semmin. Csak azon, hogy milyen kár, hogy máris vége van a szünetnek.
-   - Hát persze, hogy azon -mondta Ivett – Nem pedig Martint nézted.
-   - Martint? Nem mintha bármi okom lenne nézni őt - éreztem, ahogy elvörösödök - szóval, mit terveztek a hétvégén? Csinálhatnánk valamit.
-   - Lesz Irie Maffia koncert. Elmegyünk? - kérdezte Timi csillogó szemekkel.
Mellesleg mind a hárman nagyon szeretjük, szóval mind belementünk, hogy jó lenne, ha elmennénk. Már kedd van, és ez egy laza nap, szóval nem is kell majd semmit se tanulnunk. Az első hét mindig laza. Ezzel a gondolattal ért véget a szünet. A csengőre bejött a történelem tanárunk, mintha csak az ajtóban állt volna.
-  - Üdvözlök mindenkit –köszönt, mire mind felálltunk.
Borbély tanár úr magas, fiatalos tanár. Mint ember, mind nagyon szeretjük, de a tantárgyát nagyon komolyan veszi, nem tűri a zajt. Néha annyira beleéli magát a mesélésbe, hogy percekig mosolygok rajta. Az biztos, hogy az ő órái mindig nagyon gyorsan elmennek. A mai is így telt. Elkezdtük a magyar törit, mindenki kedvencét. Persze ez még a nyugalmi időszak, könnyen tanulható. Tavaly sose tudtam hármasnál jobbat írni nála. Martin volt aki biztatott, hogy majd megírom jobban, csak bíznom kell magamban. Idén bebizonyítom ezt.
Töri után a nyelvtan is hamar elment, tesin futottunk, fizikán beszélgettünk, matekon, mivel ugyan az a tanár tartja, elkezdtünk dolgozni a másodfokú egyenletekkel. Eddig mindent értek, ez nagyon jó érzés. A matek mondjuk mindig is ment. De ekkor jött a fantasztikus ének óra, kedvencem, a fergeteges, na jó. Utálom. Nagyon szeretek énekelni, gitározok is, de az ének órát nem bírom. Hogy mi lehet ennek az oka? Az előző iskolánkban a tanár folyton kiállított, hogy énekeljek meg gitározzak az osztály előtt. Idén mivel nem ismer a tanár, nem fogom elmondani, hogy játszok hangszeren, hogy megússzam ezeket.
-   - Jó  napot kívánok - Jött be a tanárnő.
Ezután bemutatkozott, elmondta, hogy szólítsuk Kovács tanárnőnek, majd jött a rettenetes kérdés.
-   - Érdekelne egy két dolog rólatok. Az iskolánk számos tehetséges diákot tanít, akik szeretnek énekelni, vagy játszanak valamilyen hangszeren. Három évvel ezelőtt, pont mielőtt jöttetek, volt is egy banda az iskolában. Arra gondoltam, idén is össze lehetne rakni egyet. Van közületek olyan, aki játszik valamin?- kérdezte.
    Az egész osztályban csend lett, senki nem szólalt meg, míg Timi feltette a kezét. Csodálkozva néztem. A nyáron nem találkoztunk sokat, így az, hogy valamin megtanult játszani, az szinte nem is meglepő.
-  - Igen? - csillant fel a tanárnő szeme.
-  - A mellettem ülő lány, Niki, énekel és gitározik.
Erre a mondatra megfagyott a levegő. Hogy MI? Most miért?
-  - Szuper! Következő órára behozom a gitáromat, készülj úgy, hogy adsz egy kis előadást.
Majd kiment. Kinyitottam az ellenőrzőm, mikor lesz legközelebb ének. Csütörtökön. Hogy énekeljek? Az osztály, Martin előtt? Nem, az kizárt. Mi van, ha nem tetszik neki? megvan! Csütörtökön beteg leszek. Vagy elüt egy biciklis. Miért???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése